Pásy BRP Apache
Kdo někdy jezdil na čtyřkolce v opravdu hlubokém sněhu ví, že to za moc nestojí, čtyřkolka hrabe, nejede a sem tam i zapadne. Kdo naopak někdy zkusil sněžné pásy, už nechce jinak. Náš miniseriál o pásech začneme u těch nejpovolanějších.
BRP vyrábí kromě čtyřkolek, vodních skútrů a motorů Rotax i sněžné skútry, takže o pohybu na sněhu něco vědí. Logicky tak muselo vzniknout spojení pásů a čtyřkolky Can-am. Nám se do ruky dostala kombinace letošního Outlanderu, který už našima rukama prošel při testu v Hummer centru. Tentokrát byl obutý do sněžných pásů BRP Apache.
Kombinace Outlandera a pásů je opravdu impozantní a je to snad kromě litrového Arctic Catu největší ATV, kterou jsme jezdili. Montáž pásů od BRP je podle servismana celkem jednoduchá záležitost. Montujete pásy jedné značky na stejnou značku čtyřkolky, takže není třeba řešit další detaily. Pásy lze ale samozřejmě kromě Can-amů namontovat i na jiné čtyřkolky. Sada BRP Apache je určena pouze na sníh! To se projevuje měkkou gumou pásů, velkou trakcí na sněhu a naopak horšími jízdními vlastnostmi v bahně. Při montáži se ze čtyřkolky standardně sundavá část předního nárazníku, který by pásům překážel. Mnohem zajímavější je ale malá černá krabička s konektorem, která se nacvakne do elektroniky pod přdním víkem a obsahuje speciální software s nastavením posilovače řízení, který je nastaven speciálně pro použití s pásy. I tak dost silný posilovač by tedy měl jízdu s pásy ještě více usnadnit. Pásy mají klasickou pevnou konstrukci s vodící lištou vybavenou plastovými kolečky a plastovým hnacím kolem. Vše je z houževnatých plastů, které jsou extrémně odolné i v teplotách hluboko pod bodem mrazu.
Více na quadmania.cz >>
Text: Matěj Oliva, Zdroj: quadmania.cz